Šolar na poti do sebe (Oblikovanje osebnosti otrok in mladostnikov)
Te veščine lahko razvija posameznik od otroštva do zrele dobe ob ustreznem sodelovanju socialnega okolja (sovrstniki, starši, učitelji, šolski zdravniki in drugi odrasli). Sedanji šolski sistemi jih le poredkoma vključujejo v svoje programe, zato želimo nadoknaditi to vrzel in preko doživljajskih delavnic pomagati otrokom in mladostnikom, njihovim staršem in učiteljem prepoznavati in uriti temeljne zmožnosti (kompetence), ki opredeljujejo osebnost. Izhajamo iz predpostavke, da se bo šolar sposoben učiti brez prisile le, če bo dojel šolanje kot lastno potrebo v varnem in spodbudnem učnem okolju. Zato postavljamo na prvo mesto oblikovanje osebnosti in na drugo mesto učenje.
S celostnim razvijanjem osebnosti dosežemo pri mladih večjo motiviranost za učenje in delo, večjo stopnjo odgovornosti, sproščenosti in ustvarjalnosti, večjo odprtost do drugih, večjo odločnost v ravnanju, manj prestopništva ter manj zlorabe tobaka, drog, alkohola in manjša raba družbenih omrežij.
Pregled vsebine tridesetih delavnic po posameznih sklopih:
1. DOLŽNOSTI IN PRAVICE
2. USMERJANJE POZORNOSTI
3. STIK S SEBOJ
4. TELESNI ODZIV
5. GIBALNOST
6. ČUTNO ZAZNAVANJE
7. ČUSTVENI ODZIV
8. MISELNI ODZIV
9. VEDENJSKI VZORCI
10. SAMOOBVLADOVANJE
PRIPADNOST:
11. USTVARJALNI POGOVORI
12. ODNOS DO NADREJENIH
13. MOJA DRUŽINA
14. ŠOLSKA SKUPNOST
15. MOJI PRIJATELJI
16. MOJA SPOLNA VLOGA
17. LJUBEZEN IN SPOLNOST
18. USPEŠNO UČENJE
19. MEDSEBOJNA POMOČ
20. EKOLOŠKA ZAVEST
UČINKOVITOST:
21. ZAVEST O SEBI
22. SISTEM VREDNOT
23. PROSTI ČAS
24. ODNOS DO TOBAKA
25. ODNOS DO ALKOHOLA
26. ODNOS DO DROG
27. SOLIDARNOST
28. REŠEVANJE STRESOV
29. SABOOBRAMBA
30. ODLOČITVE ZA PRIHODNOST
Posamezne izkustvene dejavnosti, so lahko gestaltni poskusi, vaje, testi, razgovori, interaktivne igre, izkustvena doživetja, telesno urjenje, sprostitvene tehnike ter kulturne, športne ali druge dejavnosti, ki spominjajo na vsakdanje dogajanje. Mladi se na igriv način vživijo v predstavljeno dogajanje, ga preko izkušnje doživijo, ozavestijo lasten odziv nanje, jih ovrednotijo in se pri tem svobodno odločijo, ali bodo nova spoznanja vključili v vsakdanje življenje, ali ne. Udeleženci se lahko odločijo tudi za aktivnejšo obliko sodelovanja (npr. psihoterapevtsko delo na sebi z vključeno individualno telesno vadbo z osebnim trenerjem). Takšen pristop je primeren tudi za skupine otrok in mladostnikov, kot so v zavodski oskrbi, gojenci dijaških domov, otroci v rejništvu, otroci in mladostniki v hudi čustveni stiski, Romi, tujci, od drog zasvojeni mladostniki,… Opuščanje skupine med potekom izobraževanja ni zaželeno.
Udeleženci prejmejo ob zaključku diplomo o opravljenem izobraževanju.
Število udeležencev: Največ 12.
Čas trajanja: 1 leto (60 šolskih ur).
Cena: 480 € (možnost plačila na 2 obroka).
Predavatelj: Viljem Ščuka, Dragan Pijevac.
Viljem Ščuka, ustanovitelj
Zdravnik, ki je svojo strokovno dejavnost usmeril v raziskovanje in razvoj zdravega načina življenja otrok in mladostnikov, se specializiral v šolski medicini, dispanzerski metodi dela in psihoterapiji. Raziskuje bolezni, ki so posledica neustreznih družbenih odnosov in napačno izbranega življenjskega sloga posameznikov, kar je po njegovem mnenju vzrok za odklone v čustvovanju in vedenju otrok in mladostnikov ter za čedalje pogostejše psihosomatske težave odraslih. Zadnja leta se ukvarja z oblikovanjem osebnosti otrok, mladostnikov in odraslih, z motnjami v komunikaciji, preprečevanju stresa in izgorelosti ter hiperkinetično motnjo oz. z ADHD.
Dragan Pijevac, strokovni sodelavec
Specialni pedagog za motnje vedenja in osebnosti, profesor športne vzgoje in trener. Ima desetletne izkušnje pri delu z otroki, mladostniki in odraslimi s čustvenimi težavami, z motnjami vedenja in osebnosti, hiperkinetično motnjo – ADHD, težavami v samoobvladovanju, samouničevalnem vedenju in depresijo. Dodatno se je usposabljal na Šoli osebnosti pri dr. Viljemu Ščuki, kjer se je pred osmimi leti zaposlil kot njegov asistent pri izobraževanju in svetovanju. Trenutno se izpopolnjuje na specialističnem študiju psihoanalitične psihoterapije in doktorskem študiju psihologije.
Gregor Vogrinčič, zunanji sodelavec
Komercialist in aktiven športnik. Skrbi za promocijo Šole osebnosti.
Od otroštva se ukvarja s športom in kot posameznik, ki se sam sooča z ADHD, pomaga drugim, da skozi gibanje in šport spoznajo sebe, prepoznajo svoje občutke in jih usmerja v obvladovanje le-teh.
Za pristen stik z okoljem je najprej potreben pristen stik s seboj.
ŠOLA OSEBNOSTI d.o.o.
Raziskovalna, razvojna in izobraževalna dejavnost
Štihova ulica 17
SI-1000 Ljubljana
ŠOLA OSEBNOSTI d.o.o.
Raziskovalna, razvojna in izobraževalna dejavnost
Štihova ulica 17
SI-1000 Ljubljana